donderdag 9 juli 2015

Mes favoris ♥ Boeken

Hoi!

Het lijkt me leuk om mijn favoriete dingen van een categorie aan jullie te vertellen. Van boeken en films tot beauty en fashion, Het kan van alles zijn. In dit artikel vertel ik wat mijn favoriete boeken zijn. Ik lees graag en eigenlijk heb ik veel favoriete boeken omdat ik alle op een andere manier leuk vind en omdat ik veel verschillende soorten boeken lees. Maar hier vertel ik er een paar.


Mijn eerste favoriet is The Hunger Games geschreven door Suzanne Collins. Niet heel origineel maar ik vind dit boek gewoon echt heel erg leuk.

Het gaat over Katniss, een zestienjarig meisje dat woont in district twaalf in Panem. Het Amerika van de toekomst. Elke vier jaar wordt er in Panem de Hungergames gehouden. Dit houdt in dat er uit elk district een jongen en een meisje worden gestuurd om tegen elkaar te vechten tot de dood. In de Hunger Games lees je over Katniss die ook meedoet aan de Hunger Games.
Ik denk dat de meeste dit verhaal wel kennen onder andere door de bioscoopfilm. Er is ook een tweede en derde deel van deze serie maar deel 1 blijft mijn favoriet omdat dat voor mijn gevoel echt de Hunger Games is. Ik vind het verhaal gewoon heel leuk en bijzonder. Ik vind het op de een of andere manier heel realistisch terwijl ik niet het gevoel heb dat dit ooit in de echte wereld kan(gelukkig maar). Ik kan gewoon heel goed meeleven met de hoofdpersonen end dat vind ik heel belangrijk bij een boek. Ook vind ik het boek spannend maar niet te spannend want daar houd ik niet zo van.




Een andere favoriet van mij is Happy Mail van Jennifer E. Smith.

Dit boek gaat over de doodnormale Ellie O'Neill. Zij woont in een klein dorpje in Maine. Op een dag ontvangt zij een mailtje wat niet voor haar bedoelt is. Zo belandt zij in een leuke conversatie met een onbekend persoon. Wat zij niet weet is dat die persoon eigenlijk het beroemde filmidool Graham Larkin is. Hij is ondertussen flink benieuwd naar Ellie en hij is zo nieuwsgierig naar haar dat hij de opnames voor zijn nieuwste film naar het dorp waar Ellie woont laat verplaatsen. Maar Ellie heeft totaal niks met de gekte rondom de film en al helemaal niets met het filmidool waar alle meisjes zo gek van zijn. Als ze ontdekt wie hij werkelijk is beginnen de problemen pas echt!

Ik vind dit een heel erg leuk boek omdat het een heel vrolijk feel good verhaal is. Gewoon makkelijk te lezen zonder dat je er veel bij na hoeft te denken. Van dit soort verhalen hou ik heel erg, Ik word er gewoon vrolijk van. Het verhaal is wel erg cliché en voorspelbaar maar zelf vind ik dat helemaal niet erg.


Mijn derde en laatste favoriet voor nu is Haar naam was Sarah van Tatiana de Rosnay. Dit is echt het tegenovergestelde soort boek dan het vorige boek. Dit verhaal is best heftig en eigenlijk totaal niet feel good. Het is een erg mooi heftig verhaal over de Jodenvervolging in de Tweede Wereldoorlog in Parijs. In het verhaal lees je over de tienjarige Sarah die samen met haar ouders wordt opgepakt en wordt gedeporteerd. Echter niemand heeft gezien dat zij haar kleine broertje vlak voor de politie het appartement binnendrong in de kast opsloot. In het boek lees je verschillende stukken door elkaar. Over Sarah en over zestig jaar later, over een Amerikaanse journaliste die de opdracht te schrijven over de razzia van Parijs. Deze verhalen komen later bij elkaar.
Ik vond dit een ontzettend mooi en heftig boek. Ik heb er stiekem een beetje bij moeten huilen. Het laat je echt voelen hoe zij dat gevoeld zouden hebben en ik leefde echt mee met de hoofdpersonen.

Dit waren mijn favoriete boeken! Ze zijn alle drie heel verschillend maar ik heb een hele brede smaak. Ik lees eigenlijk bijna alle soorten boeken wel en er is eigenlijk geen genre wat ik echt niet leuk vind.

Bedankt voor het lezen 

X Danique



2 opmerkingen:

  1. Superleuke boeken heb je op een rijtje gezet! De laatste boek lijkt me echt heel erg interessant! Die zet ik alvast op mijn lijstje. Heel erg leuk geschreven trouwens! Liefs, X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah dankjewel! Ik ben benieuwd wat je van het boek zal vinden:)
      Liefs ♥ Danique

      Verwijderen

Laat hier je reactie achter ♥